Spelregels

Spelregels financiële bijdrage PPO voor digitale transformatie

Het ondersteuningstraject loopt vanaf 1 september 2022 tot en met 31 december 2025. Indien het beschikbare budget eerder dan 31 december 2025 is uitgeput, zal de regeling worden gesloten.

Alle partijen met een SBI-nummer overeenkomend met gevoegde lijst kunnen een aanvraag doen, mits zij een rechtspersoon zijn en minimaal 3 medewerkers hebben. Per begin september wordt door de Kamer van Koophandel een nieuwe indeling gehanteerd. Deze vind je HIER.

Aanvragen kunnen worden gedaan voor de cofinanciering van trainingen, opleidingen, peer-to-peer trajecten, coaching en training on the job trajecten om het proces van digitale transformatie in een organisatie te ondersteunen. Ook voor de kosten voor scholing ten behoeve van het ontwikkelen van een digitale strategie kan een aanvraag worden gedaan. Bij het optimaliseren of implementeren van software is een opleidingsplan voor een goede adoptie door medewerkers van belang. Voor activiteiten die dit op operationeel niveau bevorderen kan een aanvraag gedaan worden.  

Het traject of de trajecten moet starten tussen de 3 maanden voor en 3 maanden na de datum van aanvraag.

Aanvragen kunnen uitsluitend worden ingediend via deze website.

Bij de aanvraag dient een onderbouwing te worden gegeven waarin tenminste de volgende punten worden meegenomen:

  1. Omschrijving van het doel van het deskundigheidsbevordingstraject / de trajecten binnen de organisatie
  • Een beschrijving van de vaardigheden en/of kennisbevordering die met het traject wordt gerealiseerd. Benoem de kennis en vaardigheden die nu nog niet (of onvoldoende) in de organisatie aanwezig zijn en die na afronding van het traject zelfstandig kunnen worden toegepast.

            2. Aantal deelnemers

            3. Doel/beoogd resultaat

Na indiening ontvangt de aanvrager een bevestigingsmail met aanvraagnummer. Bij de correspondentie dient dit nummer steeds te worden vermeld.

De aanvraag wordt beoordeeld door PACCT. Indien gewenst wordt er advies ingewonnen bij DEN. Binnen 5 werkdagen ontvangt de aanvrager een bericht (toekenning, afwijzing of vragen). Op een afwijzing kan een heroverweging worden aangevraagd. Deze wordt beoordeeld door PACCT. Indien gewenst wordt er advies ingewonnen bij DEN.

Er kan door een partij slechts één keer per kalenderjaar een aanvraag worden gedaan. Deze aanvraag mag wel meerdere trajecten bevatten.

De cofinanciering van PACCT is afhankelijk van het type programma dat wordt gevolgd, zulks ter beoordeling door PACCT:

  • Operationeel 40%
  • Tactisch 70%
  • Strategisch 75%
  • Leernetwerk 80%

Er geldt een maximum financiële bijdrage van €30.000,- per organisatie voor de duur van het project.

Niet vergoed worden:

  1. de BTW
  2. kosten voor licenties, apparatuur en software
  3. reis- en verblijfskosten

De totale kosten dienen te worden voorgefinancierd door de aanvrager. Declareren kan na afronding van het traject door een mail te sturen met de factuur en het betaalbewijs (bankmutaties) naar secretaris@werktuigppo.nl.

Bij correct ingediende declaraties vindt betaling binnen 10 werkdagen plaats.


Ik heb de spelregels gelezen en voldoe aan de criteria om in aanmerking te kunnen komen voor een financiële bijdrage.